Eesmärk
Tervisekampaania eesmärgiks oli suurendada teadlikkust suitsetamise kahjulikkusest ning rõhutada otsest seost suitsetamise ja kopsuvähi vahel. Kampaania sõnum oli otsene ja šokeeriv, et tekitada inimestes emotsionaalne reaktsioon ning panna neid oma harjumusi ümber hindama.
Sõnum
“Ära suitseta. Kopsuvähk tapab.” – see lihtne, kuid mõjuv sõnum suunas fookuse suitsetamise kõige traagilisemale tagajärjele – surmale.
Lahendus
Kampaania põhines visuaalselt mõjusatel ja sotsiaalselt vastutustundlikel lahendustel, kus kasutati reklaamplakateid, välimeediat, trükireklaami ning digitaalset levitamist. Kujunduses kasutati šokeerivaid kujundeid, näiteks tuhastunud kopsude visuaale ja suitsupaki asemel urni meenutavat kujundit.
Levikanalid
- Suure nähtavusega välimeedia (bussipeatused, reklaamtulbad)
- Ajalehed ja ajakirjad
- Sotsiaalmeedia ja veebibännerid
- Jaotusmaterjalid haiglates ja perearstikeskustes
Tulemus
Kampaania äratas laialdast tähelepanu nii meedias kui ka ühiskonnas, tõstes suitsetamisvastase teavitustöö tõhusust. Paljud inimesed jagasid oma lugusid suitsetamisest loobumisest ning tervishoiutöötajad kasutasid kampaaniamaterjale ennetustöö toetuseks.
Tunnustus
Kampaania nomineeriti 2011. aasta Kuldmuna konkursil sotsiaalkampaaniate kategoorias.