Mis see on ja miks me seda teeme?

 „Teksades Rinnavähi Vastu” kampaaniaga kutsutakse kõiki üles mai viimasel neljapäeval rõivastuma teksadesse ning kandma rinnas roosat linti-lootuse sümbolit.  Aktsiooni eesmärk on suurendada naiste teadlikust ja rinnavähi sõeluuringust osavõtjate arvu. Soovime selle  kampaaniaga  kõikidele Eesti naistele meelde tuletada, et nad ei jääks kontrollimisega hiljaks, sest varakult  avastatud rinnavähk on ravitav. Algstaadiumis ei põhjusta haigus mingeid tervisehäireid ja võib kahjuks  jääda tähelepanuta.

Soovime kampaaniaga rõhutada , et olles füüsiliselt aktiivne, säilitades normaalset kehakaalu ja tervislikult toitudes saame oluliselt vähendada rinnavähi riski. Naiste valikud täna ja juba väga noores eas võivad oluliselt mõjutada nende tervist tulevikus. Kampaaniaga soovime samuti koguda raha  rinnavähi ennetustegevuseks. Kampaania patroon on Birgit Varjun.

 

Kuidas me seda teeme?

Selleks, et näidata  hoolivust ja toetust rinnavähivastases võitluses ei ole vaja teha muud kui olla solidaarne ning mai viimasel neljapäeval:

1)      Rõivastuda teksadesse

2)      Kanda rinnas roosat linti

Kampaanias osalemine on vabatahtlik . Sellegipoolest, antud ettevõtmise efekt väljendub ühtsuses – kui ühtse meeskonnana selles kaasa lüüakse! Seetõttu loodame, et kõik kampaanias osalejad koonduvad ning näitavad oma hoolivust aktiivselt  üles. „Kõik“ tähendab siinkohal nii mehi, kui naisi, nii kontori personali kui ka vormikandjad – ehk siis KÕIK. Roosa lindi päeva on kajastanud ja kajastab TV3, kes teeb kogu üritusest kokkuvõtte  uudistesse. Sel aastal on kaasatud ka ETV, Riigikogu, erinevad raadiojaamad, veebiväljaanded, ajakirjad jne.

 

Mida need sümbolid tähendavad?

Roosat linti peetakse lootuse sümboliks. Ühtse rõivastuse eesmärgiks aga on näidata, et hoolid algatatud kampaaniast, oma lähedastest ja neist, kes põevad rinnavähki.


Kust roosa lindi päev pärineb ja milline on selle lugu?

Roosa lindi päev sai alguse Ameerikast. Esmakordselt tähistati seda 1996. aastal, mil teksafirma Lee Jeans töötajad algatasid nimetatud kampaania ja kutsusid firmasid üles lubama oma töötajatel igal ühel kindlal päeval tööle tulla n-ö vabas riietuses, kusjuures vastutasuks annetab iga töötaja viis dollarit rinnavähi vastu võitlemiseks. Asja mõtteks oli, et kui suudetakse veenda inimesi tegema üks väike samm, saavutatakse koos väga suuri asju. Kampaania filosoofiaks sai “üks päev, üks põhjus, üks ravi.”
Milleks sellist teavitustööd vaja on?

Paljusid meist on rinnavähi teema isiklikult puudutanud, paljusid õnneks mitte. Eestis diagnoositakse aastas 600 uut rinnavähi juhtu ja neist üle 30% on avastamise hetkel juba kaugele arenenud staadiumis.

Üldine eesmärk lähtub Vähiliidu ühest põhitegevusest, mis on vähihaiguste ennetamine ja teenib ühtlasi ühiskonna avalikku ja majanduslikku huvi s.o tervislike eluviiside levitamine, nende muutmine oluliseks väärtuseks, mis tõstab elukvaliteeti ja on eelduseks õnnelikule elule. Kampaania eesmärk on kasvatada ühiskondlikku teadlikkust, hoida ära valearusaamade teket vähipuudest ja sellega seonduvast, arendada empaatiat abivajajate suhtes

Heategevusliku ürituse eesmärk on koguda raha rinnavähi ennetustegevuseks!

Ära jää hiljaks, sest varakult avastatud rinnavähk on ravitav!

 

Liitu fännilehega Facebookis!